Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΥ.Σ.Τ.Ε.Ο.

Η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», όπως όλοι γνωρίζετε, είναι εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου που ιδρύθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση το 1995 και τον Φεβρουάριο του 1997 ανέλαβε την ευθύνη του έργου της «Εγνατίας Οδού» στο σύνολό της, με την ανάθεση σε αυτήν της συνολικής διαχείρισης του έργου, της διοίκησης των μελετών, της κατασκευής και της επίβλεψης, καθώς και της λειτουργίας και εκμετάλλευσης της Οδού. Το καλοκαίρι του 2009 έφερε εις πέρας και παραδόθηκε σε χρήση στο σύνολό του ο πρώτος Αυτοκινητόδρομος Ευρωπαϊκών Προδιαγραφών της χώρας μας, μήκους 670χλμ.
Μετά από δεκαπέντε χρόνια λειτουργίας, η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» απασχολεί ανθρώπινο δυναμικό 570 ατόμων περίπου, με μεγάλη τεχνογνωσία και συσσωρευμένη εμπειρία στη μελέτη, κατασκευή και διαχείριση έργων υποδομής, ικανό και έτοιμο να αναλάβει οποιοδήποτε έργο της ανατεθεί σε οποιοδήποτε γεωγραφικό μήκος και πλάτος.
Ο Σύλλογός μας, ο «ΣΥ.Σ.Τ.Ε.Ο.», εκπροσωπεί τους 300 περίπου εργαζόμενους (περισσότερους από το 50% του συνόλου των εργαζομένων) που εργάζονται στην εταιρεία με ετήσιες Συμβάσεις , οι οποίοι από το 2000 στελεχώνουν την εταιρεία σε όλους τους τομείς της, (Κατασκευή, Μελέτη, Λειτουργία, Συντήρηση, κ.λ.π.) αλλά κυρίως αποτέλεσαν και αποτελούν την ’’ψυχή’’ των επιτόπου εργοταξίων επίβλεψης της εταιρείας. Τα μέλη σου Συλλόγου μας είναι εργαζόμενοι με μεγάλη εμπειρία στην μελέτη, κατασκευή και διαχείριση τεχνικών έργων. Εμπειρία, τεχνογνωσία και συνέπεια στην εργασία είναι τα χαρακτηριστικά που μας χαρακτηρίζουν και είναι αυτονόητο ότι δεν μπορούν να αντικατασταθούν από διαδικασίες επιλογής προσωπικού που στηρίζονται αποκλειστικά σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα.
Σήμερα, μετά την ολοκλήρωση του κύριου άξονα της «Εγνατίας Οδού» και των κάθετων σε αυτή αξόνων σε μεγάλο τμήμα τους, το τεχνικό αντικείμενο της Εταιρείας αποτελεί η λειτουργία και συντήρηση του κύριου και των κάθετων αξόνων, τα έργα παραχώρησης και συγχρηματοδότησης, τα οποία δεν παρουσιάζουν μέχρι σήμερα την αναμενόμενη ανάπτυξη, τα έργα εξωτερικού, για τη διαχείριση των οποίων η εταιρία μας έχει επιλεγεί καταθέτοντας σημαντικό αριθμό βιογραφικών συναδέλφων συμβασιούχων, οι μελέτες της Εξωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης και οι μελέτες των έργων του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου.
Για την περαιτέρω βιωσιμότητα της εταιρείας, την αξιοποίηση του συνόλου των εργαζομένων της και την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας τους, της επιστημονικής τους αρτιότητας και της εμπειρίας τους σε όλα τα επίπεδα (μελέτη, κατασκευή, επίβλεψη, λειτουργία, συντήρηση), πρέπει να παρθούν άμεσα σημαντικές αποφάσεις που αφορούν :
1. Στον Τομέα Λειτουργίας – Συντήρησης – Εκμετάλλευσης με την,
• Κατασκευή – Λειτουργία και Εκμετάλλευση των σταθμών Διοδίων. (Άμεσα μπορεί να ξεκινήσει η λειτουργία των ήδη κατασκευασμένων σταθμών «Πολυμύλου» και «Παμβώτιδος»).
• Κατασκευή – Λειτουργία και Εκμετάλλευση των Σ.Ε.Α..
• Κατασκευή και Λειτουργία των Κέντρων Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων (Κ.Δ.Α.), σύμφωνα με την αρ. πρωτ. Δ3β/156/10-Ω/30-06-2003 Απόφαση του τότε Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Ι.Τσακλίδη, και στελέχωσής τους από το υπάρχον προσωπικό. Συνολικά κατασκευάζονται και λειτουργούν για τις ανάγκες του Αυτοκινητόδρομου κατά μήκος του άξονα, 5 σταθμοί Κ.Δ.Α. και 8 Υποσταθμοί Κ.Δ.Α..
• Συντήρηση του συνόλου του άξονα και των κάθετων σε αυτόν.
2. Στην άμεση δημοπράτηση των ολοκληρωμένων από πλευράς μελετών - αρμοδιότητας Ε.Ο.Α.Ε. - έργων :
• Καστοριά – Ιεροπηγή - Κρυσταλλοπηγή
• Φλώρινα-Νίκη
3. Στο αντικείμενο που είναι ώριμο και μπορεί να ανατεθεί στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»:
• Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης
• Μετρό Θεσσαλονίκης
• Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
• Αμβρακία Οδός
• Κάθετοι άξονες
 Πτολεμαϊδα - Φλώρινα
 Κοζάνη - Λάρισα
 Περιφερειακή Ξάνθης
 Καβάλα – Δράμα – Σέρρες
 Ανατολικός και Δυτικός δακτύλιος Αλεξανδρούπολης
 Ξάνθη - Σύνορα
 Σέρρες : Περιφερειακή οδός
 Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα
 Ιωάννινα – Κακαβιά
 Α/Κ Αράχθου - Τζουμέρκα
Εν μέσω της οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα απαιτείται να σχεδιάσουμε το παρόν και το μέλλον, με νέα έργα υποδομών, τα οποία θα δώσουν την πραγματική αναπτυξιακή ώθηση, ανασχεδιάζοντας το ΕΣΠΑ, και ενισχύοντας άμεσα το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων .
Πέρα από τα παραπάνω, είναι φανερή η ανάγκη ύπαρξης ενός οργανωμένου φορέα του Υπουργείου Υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα, που θα καλύπτει τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής στην υλοποίηση του ΕΣΠΑ, όπου οι υπάρχουσες δομές αδυνατούν να ανταποκριθούν. Η «Ε.Ο.Α.Ε.» μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία σ΄ αυτόν τον ρόλο, γιατί αυτό έχει μάθει να κάνει τόσα χρόνια, καλύτερα από κάθε άλλο φορέα. Είναι σπατάλη η δημιουργία εκ του μηδενός νέων φορέων και η εκμηδένιση ενός αποδεδειγμένα πετυχημένου. Ειδικά σήμερα, η εφαρμογή του προγράμματος «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», με την ριζοσπαστική δομική αλλαγή που επιφέρει στον αυτοδιοικητικό χάρτη της χώρας, επιτάσσει την αξιοποίηση της Εταιρείας και του δυναμικού της, για όλα τα έργα της επικράτειας και μέχρι της οργάνωσης και στελέχωσης των νέων υπηρεσιών της αυτοδιοίκησης, μιας και η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» είναι μια τεχνική βαθμίδα ανώτερου ποιοτικά και οργανωτικά επιπέδου από αυτά που έχει στην διάθεση του σήμερα το Ελληνικό Κράτος.
Σήμερα λοιπόν, που τα οικονομικά δεδομένα της χώρας μας απαιτούν χρηστή διαχείριση, είναι επιτακτική ανάγκη οι επενδύσεις του Ελληνικού λαού, όπως η εμπειρία και η τεχνογνωσία των Συμβασιούχων της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» να μη πεταχτούν στα σκουπίδια. Είναι η εποχή που η σημαντικότερη επένδυση του Υπουργείου Υποδομών, οι εργαζόμενοι στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» πρέπει να χρησιμοποιηθούν στην ανάπτυξη του τόπου και να αποδώσουν στον «επενδυτή ελληνικό λαό» αξιοπιστία λύσεων, ταχύτητα, οικονομία, χωρίς πειραματισμούς και καθυστερήσεις μιας εκ νέου εκπαίδευσης ανθρώπων και φορέων.
Από τη θέση του ο καθένας είμαστε σίγουροι ότι θα συνδράμετε έτσι ώστε, η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», μια εταιρεία που συνεισέφερε τα μέγιστα προασπίζοντας τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου κατά την κατασκευή του έργου που της ανατέθηκε, να μην καταλήξει ύστερα από 15 χρόνια δυναμικής παρουσίας και έχοντας ολοκληρώσει το δυσκολότερο έργο υποδομής της χώρας μας , μια ακόμη προβληματική εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου. Οι εργαζόμενοί της έχουν και την εμπειρία και την θέληση να εξακολουθήσουν να συνεισφέρουν τα μέγιστα στον τομέα των δημοσίων έργων, με την ίδια επαγγελματική ευσυνειδησία που το έκαναν ως σήμερα, αποδίδοντας στον έλληνα πολίτη ποιοτικά, ασφαλή και οικονομικά δημόσια έργα, αρκεί να το πιστέψετε και εσείς.

1 σχόλιο:

  1. Σε κάποιους συμβασιούχους της Ηπείρου, όπως ισχυρίζονται τους «πρότειναν»…… και καλά …..
    ……ανανεώσεις με έργα της Αλβανίας.

    Ωραία αξιοκρατία. Καταγγελία θέλει

    ΑπάντησηΔιαγραφή